cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Community Member

¿Cómo restringir que se descarguen documentos? [How to restrict documents from being downloaded?]

Hola Comunidad, espero estén muy bien. 

Tengo una pregunta, respecto a la privacidad que se pueda dar a los documentos.

El caso es que requiero que las presentaciones de los profesores no puedan ser compartidas ni descargadas solo visualizadas por medio del campus. 

Alguna idea o sugerencia para esta restricción? 

Saludos. 

Translation from Google Translate:

Hello Community, I hope you are very well.

I have a question, regarding the privacy that can be given to the documents.

The fact is that I require that the presentations of the teachers can not be shared or downloaded only visualized through the campus.

Any ideas or suggestions for this restriction?

Greetings.

2 Replies
Community Coach
Community Coach

Hola hay avaldes@isdi.education  ...

Gracias por publicar su pregunta. Estoy usando el Traductor de Google para responder a su mensaje, por lo que le pido disculpas si la traducción es un poco incorrecta.

No creo que actualmente haya nada disponible en la interfaz de usuario de Canvas actual que le permita restringir las descargas de archivos. Sin embargo, busqué en el sitio web de la Comunidad y encontré los siguientes temas a los que tal vez te gustaría echar un vistazo ... ya que pueden arrojar más luz sobre esto para ti:

Restricting file downloads 

https://community.canvaslms.com/ideas/2588 (Esta Idea de función está en "Almacenamiento en frío", por lo que es posible que deba solicitar acceso para poder verla.)

No estoy 100% seguro de que esto ayude a responder su pregunta, pero espero que le ayude de alguna manera.

Hello there avaldes@isdi.education...

Thank you for posting your question. I am using Google Translate to respond to your message, so my apologies if the translation is a bit incorrect.

I don't believe there is currently anything available in the current Canvas user interface that would allow you to restrict file downloads. However, I searched the Community website, and I found the following topics that you might want to take a look at ... as they may be able to shed more light on this for you:

Restricting file downloads 

https://community.canvaslms.com/ideas/2588 (This Feature Idea is in "Cold Storage", so you may need to request access in order to see it.)

I'm not 100% sure that these will help to answer your question, but I do hope that it will help in some way.

Community Coach
Community Coach

avaldes@isdi.education,

Were you able to find an answer to your question? I am going to go ahead and mark this question as answered because there hasn't been any more activity in a while so I assume that you have the information that you need. If you still have a question about this or if you have information that you would like to share with the community, by all means, please do come back and leave a comment.  Also, if this question has been answered by one of the previous replies, please feel free to mark that answer as correct.

Robbie