cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
rodriguez_maria
Community Member

¿Cuál es la cobertura que tiene Canvas en el mundo?

(Translated title: What is the coverage that Canvas has in the world?)

Me gustaría saber donde usan Canvas, hasta donde llega su uso, las principales ciudad y países 

Translation from Google Translate:

I would like to know where they use Canvas, as far as its use goes, the main cities and countries

4 Replies
ericwerth
Community Coach
Community Coach

Hello  @rodriguez_maria  and welcome to the Canvas Community!  I am not sure if you have found this report already, but I thought I would pass it along in case you have not.

https://mfeldstein.com/movement-canvas-lms-global-markets/   

Best wishes!

scottdennis
Community Team
Community Team

Hola  @rodriguez_maria  and Eric,

Eric, thank you for the link to Michael's blog post.  I found it very interesting.  To answer Fernanda's question in more general terms, because Canvas is a cloud-based system it is generally accessible by anyone with a strong, unblocked connection to the Internet (including in Ciudad de Mexico).  Instructure was founded in the United States of America and the heaviest concentrations of users are still to be found there, however, as Feldstein's research shows, 2017 saw major gains in Europe and Asia Pacific (Australia and New Zealand mainly).

If you decide to try Canvas for teaching and learning, I wish you the best of success. 

Regards,

Scott Dennis

ysmalls
Adventurer II

Holla  @rodriguez_maria ,

Canvas es usado en todo el mundo, empeso como programa de educación superior pero ha ganado popularidad con distritos K12.  Se utiliza aquí en los Estados Unidos pero si y se usa en todo el mundo.  Lo sé de institutos en Mexico que lo utilizan. Trabajo para un K12 y estaria encantada de responder cualquier otra pregunta que tengas mas especificas.  Disculpa mi español estoy fuera de practica.

Que tengas un gran dia. 

chofer
Community Coach
Community Coach

Hola  @rodriguez_maria ...

Disculpe todo lo que no se haya traducido correctamente. Estoy usando Google Translate para responderte.

He estado revisando preguntas anteriores aquí en la Comunidad Canvas, y me encontré con su pregunta. Quería hablar con usted porque me di cuenta de que no habíamos tenido noticias suyas desde que publicó su pregunta por primera vez el 13 de febrero de 2018. Parece que ha recibido buenos comentarios de varios miembros de la Comunidad. ¿Has tenido la oportunidad de revisar estas respuestas? De ser así, ¿alguna de las respuestas anteriores le ayudó a responder su pregunta? O bien, ¿todavía está buscando ayuda de los miembros de la comunidad? Si cree que alguna de las respuestas anteriores le ha ayudado a responder su pregunta, siga adelante y haga clic en el botón "Marcar corregir". Sin embargo, si todavía está buscando ayuda, vuelva al tema de discusión para publicar un mensaje a continuación. Por ahora, voy a marcar su pregunta como "Supuesta respuesta" porque no hemos tenido noticias suyas y porque no ha habido ninguna actividad nueva en este tema durante más de cinco meses. Sin embargo, eso no evitará que usted u otros publiquen preguntas y / o comentarios adicionales a continuación relacionados con este tema. Espero que esté bien contigo. Esperamos recibir noticias suyas pronto.

Hello Fernanda Rodriguez...

Please excuse anything that is not translated correctly. I'm using Google Translate to reply to you.

I have been reviewing older questions here in the Canvas Community, and I stumbled upon your question. I wanted to check in with you because I noticed that we have not heard from you since you first posted your question on February 13, 2018. It looks like you've received some good feedback from various members of the Community. Have you had an opportunity to review these responses? If so, did any of the above replies help to answer your question? Or, are you still looking for some assistance from Community members? If you feel that one of the above replies has helped to answer your question, please go ahead and click the "Mark Correct" button. However, if you are still looking for some help, please come back to this discussion topic to post a message below. For now, I am going to mark your question as "Assumed Answered" because we've not heard back from you and because there hasn't been any new activity in this topic for over five months. However, that won't prevent you or others from posting additional questions and/or comments below that are related to this topic. I hope that's alright with you. Looking forward to hearing back from you soon.