Hoe gebruik ik Canvas Studio?

Met een Canvas Studio-account kun je al je Studio-media op elk gewenst moment beheren. Je een geüpload video- of audiomediabestand bekijken, delen of er opmerkingen op geven.

Wanneer Studio met Canvas is geïntegreerd, kunnen gebruikers met de rol van cursusleider ook media in hun cursus insluiten.

Er zijn ook functies beschikbaar voor het bewerken en beheren van media. Je kunt bijvoorbeeld media bewerken, inzichtelijke analyses bekijken en ondertiteling toevoegen.

Meestal zijn Studio-accounts geïntegreerd met Canvas en zijn deze toegankelijk via het menu Globale navigatie van je instituut. Studio is echter ook toegankelijk via een afzonderlijke Studio-site (meestal voor beheerders). Meer informatie over toegang tot Canvas Studio.

Opmerkingen: 

• Als je menu Globale navigatie in Canvas geen link naar Studio heeft en je instituut je geen e-mail heeft gestuurd om je aan te melden op de Studio-site, is Studio altijd toegankelijk via het pictogram Rich Content Editor Studio, hoewel de volle functionaliteit in dat geval beperkt zal zijn. Als je een cursusleider bent, is Studio ook toegankelijk via het menu Cursusnavigatie.
  • De mediaplayer van Canvas Studio ondersteunt toetsenbordsneltoetsen. Bekijk het document Toetsenbordsneltoetsen Studio-mediaplayer.

Canvas Studio bekijken

In Canvas Studio worden op de pagina Mijn bibliotheek (My Library) een navigatiewerkbalk [1], de knoppen Zoeken en Maken [2] en filteropties [3] weergegeven.  

Alle media en mediacollecties in je bibliotheek worden weergegeven in voorbeeldtegels [4]. Standaard worden de laatst geüploade media als eerste weergegeven.

Media met ondertiteling hebben een ondertitelingspictogram [5] en media met een videotoets hebben een toetspictogram [6].

Studio-navigatiewerkbalk weergeven

Klik op het pictogram Startpagina [1] om terug te keren naar de pagina Mijn bibliotheek (My Library) vanaf een andere pagina.

Klik op het tabblad Gedeeld met mij (Shared with Me) [2] om alle media te zien die met jou zijn gedeeld.  

Als je al je cursuscollecties wilt bekijken, klik je op het vervolgkeuzemenu Cursuscollecties (Course Collections) [3].

Klik op het tabblad Instellingen (Settings) [4] om je Groepen, Vergaderingen en Integraties weer te geven en je persoonlijke instellingen voor ondertiteling te beheren.

Opmerking: De Studio-navigatiewerkbalk wordt bovenaan elke pagina weergegeven.

Media zoeken en sorteren

Je mediabibliotheek toont al je media en mediacollecties, waarbij de laatst toegevoegde als eerste worden weergegeven.

Als je bestanden op naam wilt sorteren, klik je op het vervolgkeuzemenu Sorteren op (Sort by) [1].

Om te filteren op collectie, individueel bestand of ondertitelingsstatus, selecteer je het vervolgkeuzemenu Filteren op (Filter by) [2].

Klik op het zoekpictogram [3] om een media-item te zoeken.

Om een nieuwe verzameling in de mediabibliotheek te maken, klik je op de knop Verzameling toevoegen (Add Collection) [4]. Meer informatie over verzamelingen.

Media toevoegen

Media toevoegen

Klik op de knop Maken (Create) om media toe te voegen met behulp van een schermopname, een webcam of een bestandsupload.

Media bewerken

Media bewerken

Klik op het pictogram voor opties om de opties voor het bewerken van media weer te geven.

Kom meer te weten over het maken van videotoetsen, annotating a video, het bewerken van media, het delen van media met gebruikers of via een openbare link, het verwijderen van media, het vervangen van thumbnails, en het verwijderen van Studio media.

Media weergeven

Media weergeven

Klik op de media-miniatuurafbeelding om de media weer te geven.

Media beheren

Mediatabbladen geven je toegang tot details van de media [1], opmerkingen [2] over de media, wie de media hebben bekeken inzichten [3] en de mogelijkheid tot het maken of uploaden van ondertitels, of het aanvragen van automatische ondertitels [4].