Hva er profil- og brukerinnstillinger?
Profil og brukerinnstillinger er brukerkontoalternativer som lar deg kontrollere personlige opplysninger i Canvas.
Vil du lære mer om hvordan du administrerer profil- og brukerinnstillinger, kan du se videoen Brukerinnstillinger.
Du kan lære mer om hvordan du administrerer profil- og bruker innstillinger i leksjoner for studenter, leksjoner for faglærere, og leksjoner for observatører/foreldre.
Merknad: Institusjonen din kan begrense ett eller flere innstillingsalternativer.
Hva kan jeg gjøre i min brukerkonto?
In Global navigering kan du klikke på Konto (Account)-lenken [1], og deretter bruker Kontonavigeringslenken [2] for å gjøre noe av dette:
- Administrer varslingsinnstillinger som faglærer, som student, eller som observatør/foreldre
- Last opp personlige filer
- Brukerkontoinnstillinger
- Opprette og administrere ePortfolios av emnearbeidet ditt
- Forhåndsvise og importere innhold delt med deg
- Dele en Qr-kode for å logge inn på Canvas mobil- app som faglærer, som student, eller som observatør/foreldre
- Se globale kunngjøringer som faglærer, som student, eller som observatør/foreldre
- Administrer profilen din
Du kan også forbedre fargekontrasten i Canvas [3] eller logge deg ut av Canvas [4].
Når brukes brukerinnstillinger?
Avhengig av din brukerrolle, kan du klikke på lenken Innstillinger (Settings) for å:
- Vise og redigere brukerinnstillingene, som for eksempel fullt navn, visningsnavn, personlige pronomener, foretrukket språk og tidssone
- Legge til eller endre ditt profilbilde
- Endre standard e-postadresse eller legge til en ekstra e-postadresse for varslinger
- Endre passord som faglærer, som student, eller som observatør/foreldre
- Sette opp flerfaktors autentisering for ekstra kontosikkerhet
- Koble til og administrere nettjenester utenfor Canvas, for eksempel Google Disk
- Administrer brukerfunksjonsalternativer, for eksempel feiringsanimasjoner (konfetti)
- Administrer godkjente integrasjoner (tredjepartsapplikasjoner som er autorisert til å få tilgang til Canvas gjennom API-tilgangstokener)
- Laste ned oppgaveinnleveringer fra gjeldende og tidligere emner som student
- Generere en paringskode for å dele med en foreldre/observatør som student
- Koble en student til din brukerkonto som en foreldre/observatør
- Laste ned emneinnhold som en ePub-fil
Når skal jeg bruke profilen min?
Hvis institusjonen har aktivert profilfunksjonen, kan du gjøre følgende:
- Legge til profilinformasjon, som en biografi og tilpassede lenker
- Vise profilinformasjon til andre brukere
- Vise påmeldingene dine
- Vise påmeldinger du deler med andre brukere
Lær mer om å redigere profilen som faglærer, som student, eller som observatør/foreldre.
Merknad: Du kan kun redigere profilen hvis en administrator tillater profilredigering via kontoinnstillinger.