Hva er profil- og brukerinnstillinger?

Profil og brukerinnstillinger er brukerkontoalternativer som lar deg kontrollere personlige opplysninger i Canvas.

Vil du lære mer om hvordan du administrerer profil- og brukerinnstillinger, kan du se videoen Brukerinnstillinger.

Du kan lære mer om hvordan du administrerer profil- og bruker innstillinger i leksjoner for studenter, leksjoner for faglærere, og leksjoner for observatører/foreldre.

Merknad: Institusjonen din kan begrense ett eller flere innstillingsalternativer.

Hva kan jeg gjøre i min brukerkonto?

Hva kan jeg gjøre i min brukerkonto?

In Global navigering kan du klikke på Konto (Account)-lenken [1], og deretter bruker Kontonavigeringslenken [2] for å gjøre noe av dette:

Du kan også forbedre fargekontrasten i Canvas [3] eller logge deg ut av Canvas [4].

Når brukes brukerinnstillinger?

Når brukes brukerinnstillinger?

Avhengig av din brukerrolle, kan du klikke på lenken Innstillinger (Settings) for å:

• Vise og redigere brukerinnstillingene, som for eksempel fullt navn, visningsnavn, personlige pronomener, foretrukket språk og tidssone
  • Legge til eller endre ditt profilbilde
  • Endre standard e-postadresse eller legge til en ekstra e-postadresse for varslinger
  • Endre passord som faglærer, som student, eller som observatør/foreldre
  • Sette opp flerfaktors autentisering for ekstra kontosikkerhet
  • Koble til og administrere nettjenester utenfor Canvas, for eksempel Google Disk
  • Administrer brukerfunksjonsalternativer, for eksempel feiringsanimasjoner (konfetti)
  • Administrer godkjente integrasjoner (tredjepartsapplikasjoner som er autorisert til å få tilgang til Canvas gjennom API-tilgangstokener)
  • Laste ned oppgaveinnleveringer fra gjeldende og tidligere emner som student
  • Generere en paringskode for å dele med en foreldre/observatør som student
  • Koble en student til din brukerkonto som en foreldre/observatør
  • Laste ned emneinnhold som en ePub-fil

Når skal jeg bruke profilen min?

Når skal jeg bruke profilen min?

Hvis institusjonen har aktivert profilfunksjonen, kan du gjøre følgende:

• Legge til profilinformasjon, som en biografi og tilpassede lenker
  • Vise profilinformasjon til andre brukere
  • Vise påmeldingene dine
  • Vise påmeldinger du deler med andre brukere

Lær mer om å redigere profilen som faglærer, som student, eller som observatør/foreldre.

Merknad: Du kan kun redigere profilen hvis en administrator tillater profilredigering via kontoinnstillinger.