Hur får jag en offentlig länk eller inbäddad kod för mediefiler i Canvas Studio?

Du kan skapa en offentlig länk och bädda in en kod för din mediefil så att du kan visa dina Studio-mediefiler på offentliga webbplatser. Du kan även inaktivera den offentliga länken och inbäddade koden för att ta bort åtkomsten till mediefilen.

I den här lektionen får du lära dig att hämta en länk eller inbäddad kod direkt från sidan Mina uppdateringar. Du kan dock visa länken och koden när du visar mediefiler.

Anteckningar: 

  • Analyser och kommentarer är inte tillgängliga för mediefiler som visas via en delad länk.
  • Visning av offentliga länkar och inbäddade koder styrs av en kontobehörighet. Om du inte kan visa fliken Länkar, har ditt lärosäte begränsat den här funktionen för alla användare, förutom administratörer.
  • Om du vill inkludera kommentarer när du bäddar in mediefiler måste du bädda in via LTI-verktyget i Studio. Lär dig att bädda in mediefiler i Canvas.

Dela mediefiler

Dela mediefiler

På sidan Mitt bibliotek, leta reda på mediefilen, klicka på ikonen Alternativ [1] och sedan på länken Dela mediefiler (Share Media) [2].

Obs! Du kan även dela mediefiler från alternativen på menynMediespelaren i Studio (Studio Media Player) .