Wat is een ePortfolio?

Een ePortfolio is een plaats waar je de belangrijke inleveringen en dingen die je meemaakt tijdens het leerproces kunt weergeven en bediscussiëren. Als je een cursist of cursusleider bent en bent ingeschreven voor een cursus, kun je een onbeperkt aantal ePortfolio's bouwen en daarin je educatieve projecten, inleveringen, ervaringen en andere werkproducten verzamelen en vastleggen. Je kunt ePortfolio's privé houden of delen met andere cursisten, cursusleiders en/of toekomstige werkgevers.

De ePortfolio's blijven actief in Canvas zolang je bent opgenomen in de SIS van het instituut en beschikt over de inloggegevens van de school. ePortfolio's zijn gekoppeld aan je gebruikersprofiel en niet aan een specifieke cursus.

Wanneer zou ik ePortfolio's moeten gebruiken?

Gebruik ePortfolio's om:

  • een online educatief dagboek voor reflecte aan te maken
  • een online site te bouwen die omgezet kan worden in een online opdracht
  • de resultaten van de cursus te tonen
  • je beste werk uit diverse cursussen te delen
  • professioneel werk van hoge kwaliteit te tonen aan toekomstige werkgevers

Kan ik ePortfolio's exporteren?

Ja. Cursisten en cursusleiders kunnen ePortfolio's naar een zip-bestand exporteren. Beheerders kunnen een rapport downloaden van alle ePortfolio's in een account vanaf de pagina Accountinstellingen.

Hoe ga ik aan de slag?

ePortfolio's openen

In Globale Navigatie, klik je op de link Cursussen (Courses) [1] en vervolgens op de link ePortfolios [2].

Een ePortfolio maken

Klik op de knop Een ePortfolio maken (Create an ePorfolio) .

Je kunt meer te weten komen over het maken van een ePortfolio als cursist of het maken van deen ePortfolio als cursusleider.

Opmerking: Als je de ePorfolio-link niet in je gebruikersaccount kunt zien, dan heeft je instituut dit uitgeschakeld.