cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
erodriguez4
Community Member

Promedio de calificaciones

Hola.

Trabajo en la Universidad Veritas en Costa Rica y tengo un problema con Canvas. Mis estudiantes no pueden ver la ponderación de las notas obtenidas. Es decir, ven la calificación individual de cada tarea, pero no logran ver el promedio de todas las calificaciones. Dónde puedo resolver este asunto?

Gracias.

Translated from Google Translate

Subject: Califications average

Hi.

I work at Veritas University in Costa Rica and I have a problem with Canvas. My students can not see the weighting of the grades obtained. That is, they see the individual grade of each task, but they can not see the average of all the grades. Where can I resolve this matter?

Thank you.

2 Replies
chofer
Community Coach
Community Coach

Hello  @erodriguez4 ...

Thank you for posting you question here in the Canvas Community. I am assuming that you have set up your assignments in your Canvas course using Assignment Groups and then weighting those assignment groups as needed. Once you have these Assignment Groups and weights set up, your students can view these weights via the "Grades" page. On the right hand side of the course, students will see a sidebar with the names of the Assignment Groups that you have set up and the percentage weights you have specified for each. You can find out more information about this by visiting this Guide: How do I view my grades in a current course? 

I hope this helps, Eric!

Traducido usando Google Translate:

Hola  @erodriguez4 ...

Gracias por publicar su pregunta aquí en la Comunidad Canvas. Estoy asumiendo que ha configurado sus tareas en su curso de lienzo usando grupos de tareas y ponderando esos grupos de tareas según sea necesario. Una vez que haya configurado estos grupos de asignación y pesos, sus estudiantes pueden ver estos pesos a través de la página "Grados". En el lado derecho del curso, los alumnos verán una barra lateral con los nombres de los Grupos de tareas que has configurado y los pesos porcentuales que has especificado para cada uno. Puede encontrar más información al visitar esta Guía: ¿Cómo veo mis calificaciones en un curso actual?

Espero que esto ayude, Eric!

Robbie_Grant
Community Coach
Community Coach

@erodriguez4 ,

Were you able to find an answer to your question? I am going to go ahead and mark this question as answered because there hasn't been any more activity in a while so I assume that you have the information that you need. If you still have a question about this or if you have information that you would like to share with the community, by all means, please do come back and leave a comment.  Also, if this question has been answered by one of the previous replies, please feel free to mark that answer as correct.

Robbie