Cursistendossier

Cursistendossier

Organisaties die meerdere trajecten gebruiken, willen hun deelnemers en cursisten mogelijk verwijzen naar hun persoonlijke cursistendossier in Canvas Credentials. Terwijl gebruikers de Canvas Credentials Pathways doorlopen en badges verdienen, houdt Canvas Credentials de voortgang en prestaties van gebruikers bij in een cursistendossier dat gebruikers kunnen aanpassen en delen.

Het cursistendossier helpt cursisten die aan het traject deelnemen hun voortgang snel en eenvoudig op een hoog niveau te visualiseren en te begrijpen, zonder dat ze elk individuele traject hoeven te openen. Met het cursistendossier kunnen gebruikers zien welke mijlpaalbadges ze hebben verdiend, hun voortgang in het traject of de trajecten meten, en hun cursistendossier delen met derden zoals toelatingsafdelingen of wervingscommissies. Het cursistendossier vat alles wat wordt geleerd in een organisatie samen, vergelijkbaar met een transcript.

Cursistendossier

Informatie over het cursistendossier

Cursisten die een badge ontvangen zien een menu Mijn dossier (My record) wanneer ze zich in de ruimte van de organisatie bevinden. Vanaf deze pagina heeft de cursist toegang tot:

  • Een dashboardweergave van de trajecten waar de cursist voor is ingeschreven in alfabetische volgorde
  • Voltooide trajecten en lopende trajecten
  • Onlangs toegekende badges
  • Informatie over het delen van hun cursistendossiers

Het cursistendossier openen

Cursistendossier - Mijn dossier

Het cursistendossier is een functie van Canvas Credentials. Als je geen organisatie in je menu ziet staan, ben je misschien niet ingeschreven voor een programma dat zich abonneert op Canvas Credentials.

Volg de volgende stappen om het cursistendossier te openen:

  1. Selecteer het pictogram Canvas Badges in de navigatiebalk links bovenin. Dit opent een vervolgkeuzelijst waarin je de naam van de organisatie kunt selecteren die je wilt bekijken.
  2. Zodra je in de ruimte van de organisatie bent zie je of het merk en logo van de organisatie, of het logo van Canvas Credentials linksboven op de pagina.
  3. Selecteer het tabblad Mijn dossier (My record) uit het organisatiemenu om de verdiende badges en de trajectvoortgang te bekijken.

Tabblad Cursistendashboard Het cursistendashboard toont voltooide trajecten en lopende trajecten. Gebruikers kunnen met de wisselknop voltooide trajecten verbergen of weergeven. Voor lopende trajecten kunnen gebruikers het voltooiingspercentage zien.

Tabblad Cursistendossier Het cursistendossier biedt een meer gedetailleerde weergave van de trajectvoortgang. Hiervandaan kunnen gebruikers:

  • Een lijst bekijken van de trajecten waarvoor ze zijn ingeschreven
  • Bekijken welke mijlpaal en vereiste badges ze hebben verdiend of moeten verdienen
  • Een mijlpaal of vereiste badge selecteren om de specifieke details over de badge te bekijken
  • Hun cursistendossier delen en beheren welke inhoud wordt weergegeven
Het cursistendossier openen

Het cursistendossier delen Gebruikers hebben volledige controle over welke stappen van het cursistendossier ze willen delen via een URL.

  1. Als je het cursistendossier wilt delen selecteer je eerst de wisselknop Openbaar (Public) en stelt deze in op aan [1]. Als deze optie is ingeschakeld, kan iedereen met een link naar je cursistendossier je voortgang zien.
  2. 2. Zodra de optie tot delen is ingeschakeld, kan de gebruiker bepalen welke stappen hij of zij wil delen. Selecteer de knop Bewerken (Edit) [2] om alleen bepaalde items te delen.
  3. 3. Wanneer bewerken is ingeschakeld, kan de gebruiker bepalen in welke volgorde de items worden weergegeven en welke items zichtbaar zijn.
  4. Gebruik de pijltjes om een individuele trajectvoortgang naar boven of beneden te verplaatsen en ze zo weer te geven in de door jou gewenste volgorde.
  5. Gebruik het oogsymbool om de voortgang zichtbaar of verborgen te maken. Verborgen trajecten worden standaard naar de onderkant van de lijst verplaatst.
Cursistendossier niet gevonden

Als je een URL hebt gedeeld, maar later de openbare zichtbaarheid uitschakelt, verschijnt bij iedereen die de URL probeert te bekijken het bericht: "Cursistendossier niet gevonden" ("Learner record not found")

Veelgestelde vragen

V: Kan ik meerdere versies van mijn cursistendossier maken om met verschillende mensen te delen?

A: Nee. Zie je cursistendossier als een website die voor iedereen die er een bezoek aan brengt gelijk is - er is altijd maar één versie. Wanneer je je cursistendossier bijwerkt, vervangt de nieuwe versie automatisch de vorige versie en vanaf dat moment zien alle bezoekers de nieuwe versie. Als je de link naar je cursistendossier in het verleden met iemand hebt gedeeld en die persoon gebruikt de link nadat je wijzigingen hebt aangebracht, dan krijgen ze de bijgewerkte versie te zien.

V: Ik zie de optie om mijn cursistendossier openbaar te maken. Wat betekent 'openbaar'?

A: Als de wisselknop Openbaar (Public) ingeschakeld is, kan iedereen die de link heeft je cursistendossier bekijken. Als de wisselknop op uit staat, kan niemand het bekijken. Je cursistendossier verschijnt niet in zoekresultaten op het internet.

V: Waar vind ik de link die ik kan gebruiken om mijn cursistendossier te delen?

A: Schakel op de pagina Cursistendossier de wisselknop Openbaar (Public) in en klik vervolgens op de knop Delen (Share).

V: Kan ik zien hoe mijn cursistendossier er voor anderen uitziet?

A: Ja: De openbare versie van je cursistendossier bekijken:

  • Schakel de wisselknop Openbaar (Public) in
  • Klik op Delen (Share)
  • Kopieer de link
  • Voer de link in een nieuw venster of tabblad van je internetbrowser in

V: Hoe verhoudt het cursistendossier zich tot het overzicht op het cursistendashboard?

A: De pagina Cursistendossier bevat een deel van de informatie van het Cursistendashboard - specifiek je trajecten, de badges die je hebt verdiend op die trajecten en alle badges die je hebt verdiend die geen deel uitmaken van een traject. Je kunt kiezen wat van het bovenstaande je wilt opnemen in het cursistendossier dat je deelt.

V: Wat is een mijlpaalbadge

A: Mijlpaalbadges staan voor het behalen van belangrijke onderdelen van een traject, zoals het beheersen van een bepaalde vaardigheid of het afronden van een onderdeel van een leerprogramma.