Hur visar jag medieinsikter för min Canvas Studio-mediefil?
På mediefliken Insikter (Insights) i Canvas Studio kan du se information om hur användare interagerar med och visar din mediefil. Läs mer om Canvas Studio-insikter (Canvas Studio Insights).
Leta upp mediefilen
I Studio öppnas sidan Mitt bibliotek som standard. Biblioteket visar förhandsgranskningspaneler för mediefiler med den senast tillagda mediefilen först.
För att söka efter en mediefil, klicka på ikonen Sök (Search) [1]. För att sortera mediefiler efter titeln, klicka på rullgardinsmenyn Sortera efter (Sort by) [2]. För att filtrera mediefiler efter samling, eller status, klicka på rullgardinsmenyn Filtera efter (Filter by) [3].
Öppna mediefilen
Hovra din muspekare över den miniatyren för mediefilen och klicka på knappen Visa (View).
Välj kurs
Om din mediefil har lagts till i flera Canvas-kurser kan du välja att visa insikter för en specifik kurs. Klicka på rullgardinsmenyn Kursfilter (Course Filter) [1]. Välj sedan den kurs du vill visa [2].
Öppna Insikter
Klicka på fliken Insikter (Insights).
Visa insikter
Som standard visar Insights mediefilens data för alla studenter som har visat mediefilen [1]. Men du kan också visa insikter för lärare och för alla användarroller.
Insikter visar översiktlig statistik [2], diagram över mediefilens unika tittare [3] och antalet uppspelningar [4] samt en tittarlista[5]. Läs mer om Canvas Studio-insikter (Canvas Studio Insights).