Hvordan uploader jeg mediefiler til min Canvas Studio-konto?

I Canvas Studio kan du uploade mediefiler fra din enhed ved at trække og slippe en fil til siden Mit bibliotek eller bruge ikonet Tilføj medier. Studio understøtter upload af individuelle mediefiler, og du kan uploade en individuel mediefil eller flere individuelle filer på én gang.  En mediefil, der uploades, kan maks. være 10 GB. Lær mere om understøttede filformater.

Når mediefilen er blevet uploadet i Studio, kan du tilføje anmærkninger, dele adgang, og administrere medierne ved hjælp af mediefanerne.

Studio understøtter også tilføjelse af videoer fra YouTube og Vimeo via URL.

Bemærk: Administratorer kan begrænse brugere i at uploade medier fra en enhed. Lær mere om at administrere tilladelser i Canvas Studio.

Upload mediefiler

Du kan tilføje mediefiler fra enhver side i Studio. For at uploade en mediefil skal du klikke på ikonet Tilføj medier [1].

Alternativt kan du trække og slippe filer til Studio [2].

Bemærk:

Gennemse filer

Gennemse filer

Klik på knappen Gennemse filer (Browse Files) [1] . Du kan muligvis også tilføje medier via YouTube- eller Vimeo-URL'er [2].

Upload fil

Upload fil

Vælg den mediefil, du vil uploade [1]. Klik derefter på Upload-knappen [2].

Overvåg Uploads

Overvåg Uploads

Vis status for din medieupload.

Vis uploadede medier

Vis medierne på siden Mit bibliotek. Klik for at se medierne.

Administrer medier

For at  dele mediet, downloade mediet, downloade et udskrift af mediet eller slette mediet skal du klikke på menuen Flere muligheder (More Options) [1].

Du kan administrere mediers afspilningshastighed og slå kommentarer til og fra via menuen Medieindstillinger (More Settings) [2].

For at se et biblioteks eller et fags medier skal du klikke på Medielokation (Media Location) i rullemenuen [3]. Hvis medierne er føjet til et fag kan du se fagspecifikke mediedetaljer.

Du kan også redigere mediedetaljer [4], se kommentarer [5], gennemse brugerindsigt og analyser [6] og tilføje billedtekster [7].

Bemærk: For at downloade et udskrift af mediet, skal billedtekstmuligheden være aktiveret af mediets ejer.