cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 

Hvordan bruger jeg Canvas Studio?

Hvordan bruger jeg Canvas Studio?

En Canvas Studio-konto giver dig mulighed for at administrere alle dine Studio-medier når som helst. Du kan se, dele og kommentere på enhver uploadet video- eller lydmediefil.

Når Studio er integreret med Canvas, kan brugere med instruktørroller også se medier inden for deres fag.

Oftest er Studio-konti integreret med Canvas og kan tilgås via din institutions menu kaldet Global navigation. Studio kan dog også tilgås via et separat Studio-site (mest almindeligt for admins).

For at lære om tastaturgenveje i Canvas Studio kan du se Studios PDF Tastaturgenveje for medieafspilleren (Media Player Keyboard Shortcuts).

Bemærk: Hvis din Canvas-menu Global navigation ikke inkluderer et link til Studio, og din institution ikke har sendt en e-mail for at logge på Studio-sitet, kan du altid få adgang til Studio via ikonet Rich Content Editor Studio, selvom fuld funktionalitet er begrænset. Hvis du er instruktør, kan du også få adgang til Studio gennem menuen Fagnavigation.

Vis værktøjslinjen til navigation i Studio

Vis menuen til navigation i Studio

I Studio-grænsefladen er der en navigationsværktøjslinje øverst på hver side. Værktøjslinjen inkluderer menuens navigationsikon [1] samt ikoner til at optage medier [2], tilføje medier [3] og søge i medier [4].

Vis bibliotek

Studio åbner som standard med siden Mit bibliotek (My Library), der viser alle dine uploadede Studio-medier og mediesamlinger. Mediefiler og samlinger vises i den rækkefølge, de blev uploadet eller oprettet, med det senest uploadede medie eller den senest oprettede samling først.

Vis delt medie

Vis delt medie

Du kan se medier, som andre Studio-brugere har delt med dig, på siden Delt med mig (Shared with Me).

Vis fagets medier

Hvis du er instruktør, kan du se medier uploadet til dine fag. Klik på ikonet for navigationsmenuen [1]. Fag med Studio-medier vises i menuen Fagmedier (Course Media) [2]. For at se fagets Studio-medier skal du klikke på linket med fagets navn [3].

Bemærk: Medier skal føjes til faget, før faget vises i navigationsmenuen.

Søg i medier

Søg i medier

Søgefeltet returnerer søgninger efter titler, ord i beskrivelsen eller ord, der matcher specifikke tags. Tags og beskrivelser kan oprettes, når en skaber tilføjer en video- eller lydfil og redigerer detaljerne.

For at søge efter en video- eller lydfil skal du klikke på søge-ikonet [1]. Indtast navnet eller emnet på video- eller lydfilen i søgefeltet [2]. Klik på Enter eller Return på dit tastatur.

Se søgeresultater

Se søgeresultater

Eventuelle resultater vises på siden.

Upload Medie

Upload Medie

For at uploade medier, klik på knappen Add (Tilføj). Du kan også trække og slippe video- eller lydfiler til siden Mit bibliotek.

Optag medie

Optag medie

For at optage medier, klik på knappen Record (Optag). Du kan bruge dit webcam til at optage en video i Studio.

Vis medie

Vis medie

For at se medierne, før musen hen over video- eller lydfilen, og klik på medieminiaturen. Når du ser på medier, kan du administrere alle detaljer og indstillinger samt administrere kommentarer og se brugeranalyse.

Was this article helpful? Yes No

If you find a typo or outdated info, or have a suggestion to improve this guide, please share your feedback