cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 

Hvordan bruker jeg Canvas Studio?

Hvordan bruker jeg Canvas Studio?

En Canvas Studio-konto gjør at du når som helst kan administrere alle dine Studio media. Du kan vise, dele og kommentere på alle opplastede video eller lydfiler.

Når Studio er integrert med Canvas kan brukere med instruktør-roller også se media innen sine emner.

Normalt kan Studio-kontoer som er integrert med Canvas og kan nåes gjennom din institusjons meny Global navigering. Men Studio kan også være tilgjengelig gjennom separat Studio-side (mest normalt for admin).

For å lære mer om tilgjengelige snarveier fra tastaturet i Canvas Studio, gå til Studio Media Player snarveier på tastatur PDF.

Merknad: Om menyen Canvas Global navigering ikke inneholder en lenke til Studio, og institusjonen sin gir deg ikke en e-post for å logge inn på Studio-siden, kan du alltid få tilgang til Studio gjennom ikonet Rich innholdsredigering (Rich Content Editor), men fullstendig bruk er begrenset. Er du instruktør, kan også nå Studio gjennom menyen Emne-navigering.

Vis verktøylinjen Studio Navigering

Vis menyen Studio Navigering

Innen grensesnittet

Vis bibliotek

Som standard åpner Studio Mitt bibliotek (My Library)-siden, som viser alle de opplastede Studio-mediene og mediesamlingene dine. Mediefiler og samlinger vises i rekkefølgen de er opplastet eller opprettet, og begynner med det sist opplastede mediet eller opprettede samlingen.

Vis delt media

Vis delt media

Du kan se medier som andre Studio-brukere har delt med degDelt med meg (Shared with Me)-siden.

Vis Emne media

Er du instruktør kan du vise medie-opplastinger i emnet ditt. Klikk på Navigasjonsmeny-ikonet [1]. Emner med Studio medievisning i Emnemedia (Course Media)-menyen [2]. For å se Studio-media i emnet, klikk på emnenavnelinken [3].

Merknad: Media må legges til emnet før emnet er synlig i navigerings-menyen.

Søk etter media

Søk etter media

Søkefeltet viser titler, beskrivende ord eller ord som passer bestemte merkelapper. Merkelapper og beskrivelser kan opprettes når en oppretter legger til en video eller lydfil og redigerer detaljene.

For å søke etter en video- eller lydkommentar, klikker du ikonet Søk [1]. I søkefeltet [2] setter du inn navn eller tittel til video eller lydfil. Klikk på tasten Enter eller Tilbake (Return) på tastaturet ditt.

Vis søkeresultater

Vis søkeresultater

Alle resultater vises i siden.

Last opp media

Last opp media

For å laste opp media, klikk på tasten Legg til (Add). Du kan også dra og slippe videofil eller lydfil inn i siden Mitt bibliotek.

Gjør medieopptak

Gjør medieopptak

For å spille inn media, klikk på tasten Innspilling (Record). Du kan bruke webkamera for å spille inn en video i Studio.

Vis media

Vis media

For å se media, kan du sveve over videofilen eller lydfilen og klikke på miniatyrbilde av media. Ved å vise media kan du administrere aller detaljer og innstillinger i tillegg til administrere kommentarer og vise brukeranalyser.

Was this article helpful? Yes No

If you find a typo or outdated info, or have a suggestion to improve this guide, please share your feedback