Hoe kan ik media-inzichten bekijken voor mijn Canvas Studio-media?

In Canvas Studio kun je vanaf het mediatabblad Insights zien hoe kijkers omgaan met je media.  Meer informatie over Canvas Studio Insights.

Media zoeken

In Studio wordt de pagina Mijn bibliotheek standaard geopend. De bibliotheek toont voorbeeldtegels van media waarbij de meest recent toegevoegde media het eerst worden weergegeven.

Klik op het pictogram voor zoeken [1] om naar een mediabestand te zoeken. Je kunt media sorteren op titel door op het vervolgkeuzemenu Sorteren op (Sort By) [2] te klikken. Om de weergegeven media op verzameling of ontertitelingsstatus te filteren, klik je het vervolgkeuzemenu Filteren op (Filter by) [3].

Media openen

Media openen

Wijs met je muis de mediaminiatuur aan en klik op de knop Bekijken (View) [2].

Cursus selecteren

Cursus selecteren

Als je mediabestand aan meerdere Canvas-cursussen is toegevoegd, kun je inzichten voor een specifieke cursus bekijken. Klik op de vervolgkeuzelijst Cursusfilter (Course Filter) [1]. Selecteer vervolgens de cursus die je wilt bekijken [2].

Insights openen

Insights openen

Klik op het tabblad Insights.

Insights bekijken

Insights geeft standaard mediagegevens weer voor alle cursisten die de media hebben bekeken [1]. Maar je kunt ook inzichten voor cursusleiders en voor alle gebruikersrollen bekijken.

Insights toont overzichtsstatistieken [2], grafieken met de unieke kijkers van de media [3], het aantal weergaven [4] en een lijst met kijkers [5]. Meer informatie over Canvas Studio Insights.