Hoe upload ik mediabestanden in mijn Canvas Studio-account?

In Canvas-studio kun je mediabestanden vanaf je apparaat uploaden door het bestand via slepen en neerzetten in de pagina Mijn bibliotheek te plaatsen of gebruik te maken van het pictogram Media toevoegen. Studio ondersteunt het uploaden van afzonderlijke mediabestanden en je kunt één afzonderlijk mediabestand of meerdere afzonderlijke bestanden tegelijk uploaden.  De maximale bestandsgrootte voor het uploaden van mediabestanden is 10 GB. Meer informatie over ondersteunde bestandsindelingen.

Nadat een mediabestand in Studio is geüpload, kun je aantekeningen toevoegen, toegang delen en de media beheren via gebruik van de mediatabbladen.

Studio ondersteunt ook het toevoegen van video's van YouTube en Vimeo via URL.

Opmerking: Beheerders kunnen een beperking voor gebruikers instellen voor het uploaden van media vanaf een apparaat. Meer informatie over het beheren van machtigingen in Canvas Studio.

Mediabestanden uploaden

Je kunt mediabestanden vanaf elke pagina in Studio toevoegen. Klik op het pictogram Media toevoegen [1] om een mediabestand te uploaden.

Je kunt bestanden ook via slepen en neerzetten naar Studio overbrengen [2].

Opmerkingen:

  • Je kunt in een keer meerdere mediabestanden tegelijk uploaden. Studio kan echter geen gecomprimeerde (ZIP) bestanden uploaden. De maximale bestandsgrootte voor het uploaden van mediabestanden is 10 GB. Meer informatie over ondersteunde bestandsindelingen.
  • Beheerders kunnen een beperking voor gebruikers instellen voor het uploaden van media vanaf een apparaat. Meer informatie over het beheren van machtigingen in Canvas Studio.

Door bestanden bladeren

Door bestanden bladeren

Klik op de knop Door bestanden bladeren (Browse Files) [1]. Je kunt mogelijk ook media toevoegen via YouTube of Vimeo URL [2].

Bestand uploaden

Bestand uploaden

Selecteer het mediabestand dat je wilt uploaden [1]. Klik vervolgens op de knop Uploaden (Upload) [2].

Uploadvoortgang weergeven

Uploadvoortgang weergeven

Je kunt de voortgang weergeven van het uploaden van de media.

Geüploade media bekijken

Je kunt de media in je pagina Mijn bibliotheek bekijken. Klik om de media te bekijken.

Media beheren

Om  de media te delen, de media te downloaden, een transcript van de media te downloaden, of de media te verwijderen, klik je op het menu Meer opties (More Options) [1].

Je kunt de afspeelsnelheid voor media regelen en het plaatsen van opmerkingen in- en uitschakelen vanuit het menu Media-instellingen (Media Settings) [2].

Als je de media in een bibliotheek of cursus wilt zien, klik je op het dropdown-menu Medialocatie (Media Location) [3]. Als de media aan een cursus worden toegevoegd, kun je cursusspecifieke mediadetails bekijken.

Je kunt ook mediadetails bewerken [4], opmerkingen bekijken [5], gebruikersinzichten en analyses raadplegen [6] en ondertiteling toevoegen [7].

Opmerking: Om een transcript van de media te downloaden, moet de ondertitelingsoptie door de eigenaar van de media zijn ingeschakeld.