Hvad er ePorteføljer?

En ePortfolio er et sted, hvor du kan vise og diskutere de væsentlige afleveringer og oplevelser, der sker under din læringsproces. Hvis du er studerende eller instruktør, der er tilmeldt et fag, kan du oprette et ubegrænset antal ePortfolios, hvor du kan samle og dokumentere dine uddannelsesprojekter, afleveringer, erfaringer og andre arbejdsprodukter. Du kan holde ePortfolios private eller dele dem med andre studerende, instruktører og/eller fremtidige arbejdsgivere.

I Canvas forbliver ePortfolios aktive, så længe du er i institutionens SIS og har et login. ePortfolios er knyttet til din brugerprofil og ikke til et specifikt fag.

Hvornår vil jeg benytte ePorteføljer?

Benyt ePorteføljer til at:

  • Oprette online undervisningsjournaler for reflektion
  • Oprette en online side, der kan ændres til en online opgave
  • Demonstrere beherskelse af kursusresultater
  • Dele dit bedste arbejde fra flere kurser
  • Udstillingsvindue for professionel kvalitetsarbejde for potentielle fremtidige arbejdsgivere

Kan jeg eksportere ePortfolios?

Ja. Studerende og instruktører kan eksportere ePortfolios til en zip-fil. Administratorer kan downloade en rapport over alle ePortfolios i en konto fra siden Kontoindstillinger.

Hvordan kommer jeg i gang?

Opret ePortefølje

I Global Navigation klik på linket for Konto [1], klik derefter på linket for ePorteføljer [2]

Opret en ePortefølje

Klik knappen Opret en ePortfolio (Create an ePortfolio).

Du kan lære mere om oprettelse af en ePortfolio som studerende eller oprettelse af en ePortfolio som instruktør.

Bemærk: Hvis du ikke kan se linket for ePorteføljer i din brugerkonto, har din institution deaktiveret denne funktion.