cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 

Hvor finder jeg min institutions URL for at få adgang til Canvas?

Hvor finder jeg min institutions URL for at få adgang til Canvas?

Hver institution (eller skole) bruger en bestemt URL for at få adgang til Canvas. Institutioner følger følgende URL-struktur [din institutions navn].instructure.com eller canvas.[din institutions navn].edu. Din institution kan få adgang til Canvas via en direkte URL, eller du kan omdirigeres til Canvas gennem din institutions autentifikationssystem.

URL'en til Canvas Network er learn.canvas.net. URL'en til Gratis-for-lærere (FFT) konti er canvas.instructure.com.

Adgang til mobilapp

En Canvas-URL kan bruges til at få adgang til Canvas’ mobile apps. Når du bruger mobilapps, kan du muligvis søge efter din institution eller dit skoledistrikt direkte på appens loginside. Men hvis din institution eller dit skoledistrikt ikke kan findes gennem navnet, skal du manuelt indtaste din Canvas-URL.

Du kan også få adgang til Canvas’ mobilapps ved at scanne en QR-kode fra browseren.

Direkte adgang til Canvas-URL

Direkte adgang til Canvas-URL

Nogle institutioner vil bruge et direkte link til deres Canvas-konto, hvilket gør Canvas-URL’en let at finde. Hold musen over Canvas-linket, og se Canvas-URL’en, eller klik på linket, for at gå direkte til siden.

Du kan også se Canvas-URL'en øverst på Canvas-loginsiden.

Omdiriger til Canvas-URL via autentifikation

Nogle institutioner kan vælge at få et andet domæne til at omdirigere til Canvas, især hvis institutionen har en eksisterende portal til de studerendes fag. Du skal muligvis logge ind på din institutions interne godkendelsessystem, inden du får adgang til Canvas.

Eksempelvis kan studerende på Utah State University få adgang til Canvas efter at have logget ind på universitetets enkeltlogon-landingsside.

Se Canvas-URL

Se Canvas-URL

Hold musen over Canvas-knappen, og se Canvas-URL’en, eller klik på knappen, for at gå direkte til siden.

Du kan også se Canvas-URL'en øverst på Canvas’ brugeroversigt.

Disse screenshots er godkendt af deres respektive universiteter til brug i denne lektion.

Was this article helpful? Yes No

If you find a typo or outdated info, or have a suggestion to improve this guide, please share your feedback