Hoe kan ik als cursist de Openbare cursusindex van mijn organisatie bekijken?

Met de Openbare Cursus Index kunnen alle gebruikers binnen een onderwijsinstelling de cursusindex openbaar in een catalogusindeling weergeven. De pagina Mijn cursussen bevat een link naar de Openbare cursusindex.

Opmerking: De Openbare cursusindex is momenteel een opt-in functie op accountniveau. Als er geen link naar cursussen wordt weergegeven, heeft je organisatie deze functie niet ingeschakeld.

Cursussen openen

Cursussen openen

In Globale Navigatie, klik je op de Cursussen (Courses) link [1], klik dan op de Alle Cursussen (All Courses) link [2].

Meer cursussen zoeken

Klik in de zijbalk van de pagina Mijn cursussen op de link Meer cursussen zoeken (Browse More Courses).

Alle cursussen weergeven

Alle cursussen weergeven

Je kunt alle cursussen bekijken die in de openbare cursusindex zijn opgenomen, waarbij de laaatst gemaakt cursussen als eerste worden weergegeven.

Je kunt de naam van de cursus [1] en een beschrijving (indien aanwezig) [2] zien.

Cursussen zoeken

Cursussen zoeken

Je kunt op verschillende manieren naar cursussensen zoeken. In het naamveld [1] kun je de naam van een cursus typen.

Je kunt ook naar cursussen zoeken op basis van status. Als je alleen openbare cursussen wilt zien, schakel je het selectievakje Alleen openbare cursussen (Public courses only) in [2]. Als je alleen cursussen met open inschrijving wilt zien, schakel je het selectievakje Alleen cursussen voor open inschrijving (Open enrollment courses only) in [3]. Cursussen met open inschrijving zijn cursussen waaraan je op elk gewenst moment kunt deelnemen.

Wanneer je de gewenste zoekopties hebt geselecteerd, klik je op de knop Zoeken (Search) [4].

Cursus bekijken

Cursus bekijken

Klik op de naam van een cursus [1] om die cursus weer te geven. Als cursisten zichzelf kunnen inschrijven voor een cursus, kun je op elk gewenst moment aan de cursus deelnemen door op de knop Aan deze cursus deelnemen (Join this Course) te klikken [2]. Je kunt de cursus eerst bekijken en je inschrijven op de startpagina van de cursus.