Wat zijn vergaderingen?

Vergaderingen worden vooral gebruikt voor virtuele lessen, virtuele kantoortijden en cursistengroepen. Ze kunnen ook worden gebruikt om technologieën te tonen of om technologische problemen online op te lossen. Voor een optimale prestatie moeten vergaderingen worden beperkt tot 25 gebruikers of minder. Canvas integreert met BigBlueButton.

Opmerkingen:

  • Een vergadering maken is een cursusmachtiging. Als je geen vergaderingen kunt maken, heeft je organisatie deze functie beperkt.
  • Zie Bronnen voor webvergaderingen voor meer informatie over de opties voor webvergaderingen in Canvas.

Weergave voor cursusleiders

Vergaderingen maakt het gemakkelijk om synchrone (real-time) lezingen voor alle studenten binnen jouw cursus uit te voeren. Met vergaderingen kun je real-time audio-, video-, of demoapplicaties op je desktop uitzenden, diapresentaties delen of een aantal online middelen laten zien.

Hoe gebruik ik vergaderingen als cursusleider?

Hoe gebruik ik vergaderingen als cursusleider?

Gebruik vergaderingen om:

  • Maak verbinding met je cursisten tijdens online kantooruren of voor studiesessies die zijn bedoeld om hen voor te bereiden voor een toets.
  • Te verbinden met je collega's voor professionele ontwikkelwebinars.
  • Presentaties online te oefenen. Studenten kunnen oefenpresentaties opstellen in hun studentengroepen.
  • Speciale gasten in je klaslokaal uit te nodigen door ze als student of observator aan je cursus toe te voegen.
  • Een evenement of lezing live uit te zenden voor de studenten die niet aanwezig kunnen zijn.
  • Je kunt je vergaderingen ook opnemen zodat studenten ze op een latere datum kunnen bekijken. Opnames worden automatisch 7 dagen nadat de vergadering eindigt verwijderd.

Weergave voor cursist

Student kunnen vergaderingen maken om over opdrachten van cursussen te praten, om een studiegroep te hosten en om samen te werken aan projecten.

Wanneer zou ik een vergadering gebruiken als cursusist?

Wanneer zou ik een vergadering gebruiken als cursusist?

Gebruik vergaderingen om:

  • Maak verbinding met je docent tijdens online kantooruren of voor studiesessies
  • Met medestudenten contact op te nemen voor gastsprekers of professionele ontwikkeling webinars
  • Praktijk presentatie online in cursistengroepen of met jou cursusleider in een klasvergadering
  • Samenwerken met cursistengroepen voor groepsprojecten of ander lesmateriaal