Hvordan kan jeg tilpasse emnelisten min som instruktør?

Når du er registrert i mer enn ett Canvas-emne, kan du tilpasse de aktive emnene du vil vise i emnelisten din. Emner som skal vises i rullegardinmenyen for emner kalles favoritt-emner. Du kan sette alle publiserte emner som vises i mine emner -seksjonen på emnelistesiden som favoritt. Emnefavoritter kan også vises i instrumentbordet kortvisning.

Når ingen emner er satt som favoritt, vil emnelisten automatisk vise opptil 20 emner ordnet alfabetisk i rullegardinmenyen. Når du har valgt minst ett emne som favoritt, vises imidlertid kun favoritt-emnene dine i emnelisten.

Merknad: Emnene er alltid oppført alfabetisk; Du kan ikke endre rekkefølgen for emnene manuelt.

Åpne emner

Åpne emner

I Global Navigering, klikk på emner (Courses) [1], og klikk så på alle emner (All Courses) [2].

Administrere emner

For å sette et emne som favoritt, klikker du stjernemerket ved siden av et emne [1]. Et emne med fylt stjernemerke viser at emnet er en favoritt [2].

Merknader:

  • Etter at du manuelt har satt minst ett emne som favoritt, setter Canvas automatisk alle nye publiserte emnepåmeldinger for deg som favoritter.
  • Du kan kun legge aktive emner som favoritt.

Vis ikke publiserte emner

Vis ikke publiserte emner

Hvis et emne er upublisert, og studenter kan vise upubliserte emner før deltakelsesdatoene for emnet, kan studentene ikke sette emnet som favoritt. Om du går over et stjernemerke for et upublisert emne kan du vise melding som indikerer at emnet ikke kan leges til som en favoritt.

Fremtidige og tidligere påmeldinger kan heller ikke være favorisert.

Vis tidligere påmeldinger

Avhengig av emnets konfigurasjon, vil du kanskje fortsatt kunne vise dine tidligere påmeldinger etter at emnene er avsluttet. Imidlertid blir ikke emner satt som favoritt automatisk fjernet som favoritt. Hvis et tidligere registrerings-emne fortsatt viser som favoritt, kan brukere fjerne emnet som favoritt ved å veksle stjernemerke-ikonet.