cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 

Hvordan ændrer jeg mine brugerindstillinger i min brugerkonto?

Hvordan ændrer jeg mine brugerindstillinger i min brugerkonto?

Afhængigt af hvordan din Canvas-konto blev oprettet, kan du muligvis foretage ændringer på dit navn, pronomener, standard-e-mail, sprog, tidszone, og adgangskode.

• Indstilling af et valgt sprog vil tilsidesætte ethvert standardsprog over din institution; ethvert sprog indstillet i et kursus vil tilsidesætte dit brugersprog.
  • Din institution vil tage sig af opdateringer eller ændringer til din adgnagskode, ved at benytte adgangskoden associeret med dine logind-legitimationsinformationer for Canvas.
  • Brugere associeret med et SIS ID kan ikke slette deres egen konto.

Lær mere om dine profil- og brugerindstillinger.

Bemærk: Nogle indstillinger er måske ikke tilgængelig for dig. Hvis du ikke er i stand til at redigere dine brugerindstilllinger, skal du kontakte din institution for ændre denne information.

Åbn brugerindstillinger

Åbn brugerindstillinger

I Global Navigation klik på linket for Konto (Account) [1], klik derefter på linket for Indstillinger (Settings) [2].

Rediger indstillinger

Rediger indstillinger

Klik på Rediger Indstillinger (Edit Settings) knappen.

Ændre indstillinger

Ændre indstillinger

Hvis aktiveret, kan du redigere de nødvendige indstillinger:

• Det fulde navn [1] bruges til Karakteroversigter og Karakter-sider, Chat, Deltagere og SIS-import.
  • Visningsnavn [2] er det navn andre brugere ser i Beskeder, Konferencer og Diskussioner.
  • Det sorterbare navn [3] vises som standard som dit efternavn, fornavn og vises i sorterede lister, så administratorer kan søge efter det.
  • Pronomener [4] vises efter dit navn i forskellige områder på Canvas.
  • Standard-e-mail [5] kan indstilles, hvis du har flere e-mailadresser til meddelelser, der er knyttet til din konto.
  • Sproget [6] kan indstilles til dit modersmål og er det sprog, du ønsker at bruge på Canvas (gælder ikke, hvis en instruktør indstiller et specifikt sprog for et fag).
  • Tidszonen [7] kan indstilles til det sted, hvor du befinder dig, og viser opgaver i din lokale tidszone.
  • Adgangskoden [8] er den kombination af tegn, du vælger at bruge til at logge ind på din Canvas-konto.

Bemærk: Nogle indstillinger er måske ikke tilgængelig for dig. Hvis du ikke er i stand til at redigere dine brugerindstilllinger, skal du kontakte din institution for ændre denne information.

Opdater indstillinger

Opdater indstillinger

Klik på Opdater Indstillinger (Update Settings) knappen.

Was this article helpful? Yes No

If you find a typo or outdated info, or have a suggestion to improve this guide, please share your feedback