Hoe meld ik me als cursusleider aan voor een nieuw Free-for-Teacher Canvas-account?

Als je nog geen Canvas-account hebt, moet je een account maken voordat je je kunt aanmelden in Canvas [log in to Canvas].

Als je Canvas via jouw instelling gebruikt, zal je waarschijnlijk al een account hebben en moet je een cursus uitnodiging accepteren. Jou instituut stuurt je login informatie via email. Als je nog geen account hebt, dan kun je een account maken als je de uitnodiging voor de cursus accepteert. Als je instituut met Canvas werkt en je problemen met je account ondervindt, kun je voor hulp contact opnemen met je beheerder.

Als je instituut niet met Canvas werkt, kun je een eigen account maken, een zogenaamde Free-for-Teacher-account, om je eigen cursussen te maken.

Opmerkingen:

URL invoeren

Je eigen account maken

Voer de URL van je Canvas-registratie (bijvoorbeeld canvas.instructure.com) in je browser in.

Canvas-account maken

Canvas-account maken

Klik op de link Heb je een Canvas-account nodig? (Need a Canvas Account?).

Aanmelden als cursusleider

Selecteer het type docentaccount

Klik op de knop Ik ben een docent (I'm a Teacher).

Je account maken

Je account maken

Om je aan te melden voor een gratis Canvas-docentaccount, voer je je naam in het veld Voornaam (First Name) [1] en het veld Achternaam (Last Name) in [2].

Klik op het vervolgkeuzemenu Accounttype (Account Type) [3] and selecteer docent.

Klik op de knop Inleveren (Submit) [4] om door te gaan.

Accountinformatie invoeren

Accountinformatie invoeren

Om de registratie van je nieuwe account af te ronden, moet je de volgende velden invullen:

  • E-mailadres (Email Address) [1]
  • Telefoonnummer (Phone Number) [2]
  • Land (Country) [3]
  • Organisatietype (Organization Type) [4]
  • Functietitel (Job Title) [5]
  • School/Organisatie (School/Organization) [6]
  • Waarom Canvas? (Why Canvas) [7]
  • Wachtwoord (Password) [8]

Om te bevestigen dat je akkoord gaat met de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid, klik je op het selectievakje Ik ga akkoord met het ontvangen van marketingcommunicatie van Instructure en met de verwerking van mijn persoonlijke gegevens door Instructure, in overeenstemming met en zoals beschreven in het privacybeleid (I consent to receiving marketing communications from Instructure, and to the processing of my personal data by Instructure, in accordance with and as described in the privacy policy) [9] en het selectievakje Ik ga akkoord met het Beleid met betrekking tot aanvaardbaar gebruik van Canvas Gratis voor Docenten (I agree to the Canvas Free for Teacher Acceptable Use Policy) [10].

Klik op de knop Inleveren (Submit) [11] om je account te maken.

Canvas-account bekijken

Canvas-account bekijken

Je wordt automatisch ingelogd op je Canvas-account. Klik op de knop Aan de slag (Get Started) om Canvas te bekijken.

Registratie voltooien

Registratie voltooien

Meld je aan bij je e-mailaccount om de registratie voor Canvas te voltooien. Open de registratie-e-mail en klik op de link Hier klikken om het registratieproces te voltooien (Click here to finish the registration process).

Wachtwoord maken

Wachtwoord maken

Voer een wachtwoord in voor je account in het veld Wachtwoord (Password) [1]. Selecteer je tijdzone in de vervolgkeuzelijst Tijdzone (Time Zone) [2]. Klik vervolgens op de knop Registreren (Register) [3].