Hur registrerar jag mig, som instruktör, för ett nytt kostnadsfritt Canvas-konto?

Om du inte redan har ett Canvas-konto måste du skapa ett konto innan du kan logga in i Canvas.

Om du använder Canvas via ditt lärosäte, har du troligen redan ett konto och behöver acceptera en kursinbjudan. Ditt lärosäte skickar dina inloggningsuppgifter via e-post. Om du inte redan har ett konto kan du skapa ett konto när du accepterar kursinbjudan. Om ditt lärosäte använder Canvas och du har problem med ditt konto, kontakta din administratör för att få hjälp.

Om ditt lärosäte inte använder Canvas, kan du skapa ett eget konto, också känt som Kostnadsfritt för lärare-konto, för att skapa dina egna kurser.

Anteckningar:

  • Kostnadsfritt för lärare-konton är alltid kostnadsfria. Men, de innehåller inte alla funktioner som finns för Canvas-användare på lärosäten. Läs mer i resursdokumentet Jämförelse av Canvas-konton.
  • För hjälp med ditt Kostnadsfritt för lärare-konto, se våra vanliga frågor för Kostnadsfritt för lärare-konto i Canvas-gruppen.

Ange URL

Skapa Ditt eget konto

Ange ditt Canvas-registrerings-URL (t.ex. canvas.instructure.com) i din webbläsare.

Skapa Canvaskonto

Skapa Canvaskonto

Klicka på länken Behöver du ett Canvas-konto? (Need a Canvas Account?).

Registrera er som en lärare

Välj kontotyp för lärare

Klicka på knappen Jag är lärare (I'm a Teacher).

Skapa ditt Canvas-konto

Skapa ditt Canvas-konto

Om du vill registrera dig för ett kostnadsfritt Canvas-lärarkonto ska du ange ditt namn i fälten Förnamn (First Name) [1] och Efternamn (Last Name) [2].

Klicka på rullgardinsmenyn Kontotyp (Account Type) [3] och välj lärare.

Klicka på knappen Lämna in (Submit) [4] för att fortsätta.

Ange kontoinformationen

Ange kontoinformationen

Du måste fylla i följande fält för att slutföra registreringen av kontot:

  • E-postadress (Email Address) [1]
  • Telefonnummer (Phone Number) [2]
  • Land (Country) [3]
  • Organisationstyp (Organization Type) [4]
  • Jobbtitel (Job Title) [5]
  • Skola/organisation (School/Organization) [6]
  • Varför Canvas (Why Canvas) [7]
  • Lösenord (Password) [8]

För att bekräfta att du godkänner användarvillkoren och sekretesspolicyn klickar du på kryssrutan Jag samtycker till att ta emot marknadsföringsinformation från Instructure och till behandling av mina personliga data av Instructure, i enlighet med, och enligt beskrivningen i sekretesspolicyn (I consent to receiving marketing communications from Instructure, and to the processing of my personal data by Instructure, in accordance with and as described in the privacy policy) [9] samt på kryssrutan Jag samtycker till policyn om rimlig Canvas-användning av lärare (I agree to the Canvas Free for Teacher Acceptable Use Policy) [10] .

Klicka på knappen Lämna in (Submit) [11] för att skapa ditt konto.

Visa Canvas-konto

Visa Canvas-konto

Du loggas in automatisk på ditt Canvas-konto. Öppna Canvas genom att klicka på knappen Kom igång (Get Started).

Slutför registreringen

Slutför registreringen

För att slutföra registreringen till Canvas, logga in på ditt e-postkonto. Sök reda på registreringsmejlet och klicka på länken Klicka här för att avsluta registreringsproceduren (Click here to finish the registration process).

Skapa Lösenord

Skapa Lösenord

Ange ett lösenord för ditt konto i fältet Lösenord (Password) [1]. Välj din tidszon i rullgardinsmenyn Tidszon (Time Zone) [2]. Klicka sedan på knappen Registrera dig (Register) [3].