Hur väljer jag specifikt innehåll som en del av en kursimport?
När du importerar kursinnehåll med kursimportverktyget (Course Import Tool), kan du markera specifikt innehåll som en del av rapporten. Med det är alternativet kan du välja specifika innehållsområden som uppgifter, inställningar och filer utan att importera hela kursen.
Inte allt innehåll kan kopieras som en del av en kurs.
Anteckningar:
- Länkade filer och bilder i kursinnehåll, som t.ex. i uppgifter, diskussioner och sidor, kvarhålls endast när du importerar hela kursen. Mer information om begränsningarna i kursimportverktyget finns i översikten för Kursimportverktyget (Course Import Tool).
- Att importera en kurs mer än en gång kan få oönskade konsekvenser. Om du importerar innehåll till en ny kurs, redigerar innehållet i den nya kursen och importerar sedan föregående innehåll igen, kommer det importerade innehållet att överskrida det befintliga innehållet.
- Om du ändrar dig efter importen har startats och du vill importera allt kursinnehållet kan du importera allt innehåll genom att välja varje objekt för en innehållstyp.
Öppna användarinställningar
I kursnavigeringen, klicka på länken Inställningar (Settings).
Importera innehåll till kursen
Klicka på länken Importera kursinnehåll (Import Course Content).
Välj filtyp
Välj innehållstyp i rullgardinsmenyn Innehållstyp (Content type). Se guiderna nedan för att slutföra eventuella ytterligare fält som krävs för innehållet.
- Hur kopierar jag innehåll från en annan Canvas-kurs med kursimportsverktyget?
- Hur importerar jag ett kursexportpaket för en Canvas-kurs?
- Hur importerar jag innehåll från Angel till Canvas?
- Hur importerar jag innehåll från Blackboard 6/7/8/9 till Canvas?
- Hur importerar jag innehåll från Bb Vista/CE, WebCT 6+ till Canvas?
- Hur importerar jag innehåll från Common Cartridge till Canvas?
- Hur importerar jag Thin Common Cartridge-filer som separata moduler?
- Hur importerar jag innehåll från Desire 2 Learn (D2L) till Canvas?
- Hur importerar jag innehåll från Moodle till Canvas?
- Hur importerar jag quiz ifrån QTI-paket?
Välj specifikt innehåll
Klicka på alternativknappen Välj specifikt innehåll (Select specific content).
Visa varningsmeddelande om innehållsimport
När innehåll importeras visas ett meddelande som förklarar att om samma kursinnehåll importeras eller exporteras mer än en gång så skrivs befintligt innehåll över i kursen.
Importera quiz
Klicka på knappen Importera (Import) [1].
En förloppsindikator visar uppladdningsstatus i procent [2].
Välj allt gruppinnehåll
Innehållet kan vara individuella objekt [1] eller en innehållsgrupp [2]. Innehållsgrupper visar antalet objekt i gruppen. Om du vill se innehåll i en grupp klickar du på ikonen Visa [3].
Om du vill importera allt innehåll för en innehållstyp markera du kryssrutan bredvid innehållsnamnet [4]. Om innehållstypen är en grupp väljer Canvas automatiskt alla objekt i gruppen.
Välj specifikt gruppinnehåll
Om du vill importera några få objekt från en innehållsgrupp visar du gruppen och väljer de specifika objekten som ska importeras [1]. Canvas placerar ett streck i kryssrutan för nnehållsgruppen [2] för att indikera att inte alla objekt i gruppen har valts,
Välj tunt vanligt patroninnehåll
Om du har importerat en Thin Common Cartridge-fil (Common Cartridge-import), importerad den här filtypen direkt som modulinnehåll. Strukturen kan utvidgas så att den visar en inkapslad layout som simulerar innehållsstrukturen. Läs om hur du kan välja innehåll med Thin Common Cartridge-filer.
Välj innehåll
Klicka på knappen Välj innehåll (Select Content).
Se aktuella jobb
Rapporten visar en menyrad med återstående tid för att slutföra importen. Visa innehåll från en avslutad kursimport genom att öppna kursen från en länk i kursnavigationen.
Importen kan även visa andra fel som en del av importprocessen. Lär dig mer om statusar för kursimport.